maandag 7 juli 2014

Mixed media met Bister

Tijd voor mijn eerste werk voor Art Journey. Weer lekker aan de slag geweest met Bister (notenbolster). Dit  is een pigment gemaakt van de schillen van walnoten. Ik heb een aantal tests met Bister gedaan om te zien waar je het mee kan mixen en hoe dat er dan uit ziet. Je vindt deze test op mijn blog. Het is een leuk product om in no time een mooie achtergrond mee te creeren.
Draag wel een schort om je kleren te beschermen.

In dit werk heb ik bister gebruikt in geel en blauw. Art Journey heeft bister opgenomen in het assortiment in maar liefst 7 kleuren.
Dit werk is in totaal 22 cm x 10 cm

Stempels van art Journey; Honeybee / Grasses / Pages / Ripple/ Insects / Nature Flowers / Words
Het woord " Discover"  en zin "spread your wings"  zijn geen stempels maar rub ons.


Time for my first project for Art Journey. Playing again with Bister . Its a pigmentpowder made of walnut shells. . I did some tests with bister before, I wanted to know if I could mix it with other media than water. you can find it on my blog. its a nice product to create a background in no time at all.
You should ware an apron to protect your clothes.

I used yellow and blue bister. Art Journey sells bister in 7 colors!
this work is 22 x10 cm

Stamps from Art Journey; Honeybee / Grasses / Pages / Ripples / insects / nature Flower / words
the word " Discover"  and sentiment  "spread your wings"  are no stamps but  rub ons.






9 opmerkingen:

  1. Prachtig Renje, leuk ook je uitleg erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor Renje!! Een schitterend project!Leuk he, die Bister !? Ik ben ook al enorm aan het experimenteren met Bister waar het allemaal mee te combineren valt (eigenlijk overal mee !) :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig project, ik vind bister ook erg leuk en ben bezig met experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit. Mooie kleuren ook. Ik heb nog nooit van Bister gehoord maar ik kijk even op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen